maanantai 15. syyskuuta 2014

Nettimainonnan uhri

Päätyseinän rappausprojektin aikana tiilien takaa löytyi kaksi käytöstä poistettua raitisilmakanavaa, jotka päätimme ottaa käyttöön. Heräsin vasta viime hetkellä hankkimaan kanaviin ulkoilmasäleiköt. Rappaustyöt olivat viivästyä, koska en ollut saanut aikaiseksi hankkia säleikköjä ajoissa.

Kotkalaisten rautakauppojen hyllystä ei oikeanlaista ja kokoista säleikköä löytynyt. Jatkoin vaihtoehtojen etsintää nettirautakaupoista, joista sopivia vaihtoehtoja löytyi. Eräs nettirautakauppa poikkesi kuitenkin muista. Syynä ei ollut edullinen hinta, laaja tuotevalikoima tai verkkokaupan tunnettuus.  Syynä oli kyseisen verkkokaupan käyttämä nettimainonta. Sen jälkeen, kun olin tutkinut tuotetietoja kyseisessä nettirautakaupassa, alkoivat FläktWoodsin ulkoilmasäleikön nettimainokset seuraamaan minua sivustosta toiseen - menin sitten Facebookiin tai iltapäivälehtien nettisivustoille. Päätin klikata mainosta ja ostaa säleikön.

Tämä nettirautakauppa on Taloon.com. Tilasin säleikön myöhään torstai-iltana ja se luvattiin toimittaa 1-5 päivän kuluessa. Epäilin toimitusaikaa. Tänään, maanantai aamuna, lähetti toimitti tilaamani säleiköt kotiovelleni.

Niin. Tämä ei ole mainos vaan ihan pyyteetön kehu. Enkä kehu tuotetta - sellaisia löytyy jokaisesta rautakaupasta - vaan nettikaupan palvelua. Tarkemmin ottaen toimitusprosessia ja sen nopeutta. Verkkokaupan nettimarkkinoinnin kyseenalaistan.